15 december, 2008

GammalDags JulMarknad

Helgens bravader blev i Arboga där jag var både lördag och söndag.
En fin traditionell julmarknad med enhetliga marknadsbord och fin julbelysning. Luciasång, kröning och talangtävling (julstjärna -08) samt dans kring granen var också något som hände på det lilla torget.

Jag har aldrig varit i Arboga och önskade att jag hade haft lite mer tid över för att flanera runt på gatorna bland de äldre husen. Härlig julstämmning var det i och med den fina snön som låg vit både på mark och gren.
Påpälsade var vi marknadsutställare med inspiration från förr, från både topp till tå.
Stämmningen var som ni nog kan föreställa Er minst sagt mysig.


Här är lite bilder på mitt marknadsstånd där jag jobbade med rött, grönt och vitt. Juteväv, gammalt trä och lite enris/tallris samt några tomtar blev som pricken över i.




Hos mej kan Du hitta
En personlig julklapp till en unik person!


Nu har jag öppet i min egen butik t.o.m. tisdag den 23:e nästa vecka enligt mina ordinarie öppettider innan jag tar lite semester t.o.m. den 11 januari.
Men jag hälsar Er alla varmt välkommna även nu på söndag då jag har
X-tra JULöppet kl. 12 - 18

2 kommentarer:

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Så flitig du är med alla julmarknader. Det ser riktigt fint ut. Julfärgerna är dina färger.
Ha en underbar Jul! Vi hörs.

Anonym sa...

Åh vilka fina bilder på dina fina alster. Verkligen stämningsfullt.
God Jul och Gott Nytt År
önskar
Lena