10 september, 2008

Hjärtans goda...


Symbolen för hjärtat står för så mycket, kärlek - värme - att bry sej om... etc.
Hjärtan av alla dess varianter ligger många utav oss varmt om hjärtat.
Själv har jag en favorit i det lite oregelbundna, inte perfekta, inte helt symetriska hjärtat.



Hjärtan hUllEr om BulLer, ligger här på tork och är på väg in i ugnen.

Här hänger både blå, gröna och naturligtvis röda i min butik.

Hjärta på hjärta, kompletterar varandra och skapar lite mer liv tycker jag.

Nu är det dags att gå ner i min verkstad och rulla igång arbetet denna dag. Ännu en härlig dag, där jag får gå ner till min bergslagskamin och proppa den full med vedpinnar för att få den härliga värme som den sprider. Att jobba med leran som är ett underbart material.

Ha det så gott tills nästa gång!

Kram från Leni

5 kommentarer:

Birgitta sa...

Så fina hjärtan du har gjort. Hade tänkt mej ner till dej och kika på din keramik i sommar, men har ännu inte kommit iväg. Kram och ha det gott. Birgitta

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hjärtevarmt!
Pernilla

färg o form sa...

Hej Hej!! Kul Kul att du tittade och hittade till mig.Men Oj! vilka fin fina alster du gör i keramik. Har själv provat på men betong är mer jag. Jag kommer absolut att titta till dig igen. Må gott
Kramar Hannah

Anonym sa...

Hei. Nydelige ting du lager. Hva koster et hjerte i rødt og å sende det til Norge. Min adresse er mona.ragnhildrod@larvikgs no Ha en fortsatt fin kveld.

Anonym sa...

Hei. Det haddeblitt en feil i adressen min. Den er mona.ragnhildrod@larvikgs.no