13 mars, 2009

"Korrarna" har morgon-RACE...
...på våran sovrumsvägg lite då och då.
Naturligtvis på utsidan, men man kan inte undgå att väckas
av dom små tassarna och framförallt klorna, när dom springer runt och jagar varandra,
upp och ner och hit och dit.
Kan låta lite småmysigt, och för all del så kan jag väl hålla med om det, men inte när man får ha sovmorgon någon gång på helgerna.
I så fall skulle vi behöva ljudisolera sovrummet två gånger om, man kan inte fatta vilket liv dom för, i alla fall när man ligger i sin skönaste morgonsömn.
Men egentligen så älskar jag dom små liven, vilka små kraftpaket!

Jag ska berätta om en gång när jag satt och tittade på en utav dom som brukar vara här och äta solrosfrön.

Jag satt vid köksbordet med telefonen vid örat och pratade med en bekant då jag, precis som ni ser här nedanför, såg "korren" sittandes med ett bakben (rättare sagt enbart klorna) hängandes på gallret till "fågelbordet" och det andra benet hängandes i luften, vid någon manöver han skulle göra för att kunna äta det han just fått tag i så fick jag se att han tappade fästet och helt enkelt började sprattla gladeligen för att inte falla till marken, (som han ju naturligtvis gjorde), det sista jag såg var en lurvig svanstipp som försvann i fönstret.


Ni kan ju tänka Er vilken syn, jag la ut en skrattsalva och den jag pratade med fick inte en syl i vädret en liten stund och inte heller förstod hon vad det var som var så himla kul så där
ett tu tre.

Ett härligt "korreminne" som jag sent kommer att glömma.
Väldigt kort, men herregud så komiskt det såg ut.


Och inte var han sen att komma upp igen och börja käka, det gick blixtsnabbt, så var han där igen.

En liten solskenshistoria så här på fredagen.

Jag önskar er alla en skön helg!

Kramar från Leni

2 kommentarer:

Allis sa...

Hejsan!
Ja ekorrarna de är viga.;-)
Tror att det var ett gynnsamt år för "korrarna" förra året för det är många som man ser. Vi har 2 st här hemma på gården som brukar reta hundarna i bland.
Ha en skön vecka!!
Eva-Lis

marianaskeramik sa...

hihi vilka gulliga!
du får jättegärna länka till mig och jag lägger till en länk till dig.
ha de gott
marianaskeramik