02 december, 2009

Helgens bravader!

Nu är det dags på lördag för den fina julmarknaden i Born utanför Ludvika mot Smedjebacken.

En härlig pitoresk gård med, hästar, kor, får, katter och höns att besöka mellan kl. 10 - 15 då Elsie, som äger gården öppnar upp sin mysiga butik Linstuga´ där hon syr i fin linneväv för hem och person.

Där kommer även keramik från mej att finnas samt annat smått och gott, och det kommer att bjudas på glögg enligt tradition, och har vi tur så blir det också korvgrillning ute på gården m.m.



På söndag så finns jag hos Nordiska Kaminer (http://www.nordiskakaminer.se/ ) på Ludvika Gammelgård, då det är julmarknad på det fina området.
Tiden har jag i skrivandes stund inte helt koll på
men det håller sej nog ungefär som många andra marknader i denna juletid.
Ang. mitt förra inlägg så mår jag toppen nu när vi har vinter och sol. Nåja, inte direkt snö men ändå frosten glittrandes vit.
Redan dagen efter mitt inlägg fick vi njuta av solens strålar och då tog jag mej en snabb tur upp i storskogen och tog lite kort och plockade lite gran och enris för att "jula" min butik lite mer än jag tidigare har hunnit.
Här ovan ser ni en adventsljusstake från förra säsongen men det står nu tre liknande i ugnen under natten och bränner glasyrbränning. Jag plockar ur ugnen på fredag och hoppas att det blir positivt resultat, det är ju alltid lite pirrigt hur bränningen har gått varje gång man öppnar ungsluckan.
Ha det så gott allesammans!
Kram! //Leni

2 kommentarer:

Vitt och Vackert sa...

Hej Julmarknade är mellan 12-16.00 på Gammelgården på söndag.
Hälsningar
Sofie

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hej Leni!
Flitig med julmarknader, minsann.
Jag hoppas att det blev lyckat, det är ju båda väldigt trevliga ställen. Vacker adventsljusstake!
Pernilla