15 mars, 2010

För 4 år sen....




......ja, då var det full rulle med renovering i min blivande verkstad och butik.






Jag hade hjälp utav två otroligt duktiga yrkesmän inom branschen som jag med varm hand kan rekomendera. Pelle och Jim från företaget Dala Mur och Bygg.
Dom kan verkligen sitt yrke ut i fingerspetsarna och är en fröjd att ha att göra med.
Kvalite´och kunskap, säger jag bara!



Elen var ännu inte indragen då, så det arbetades i starka glödlampors sken.


Och här står dom vi den nyrenoverade och återuppbyggda spisen, där varken bakugnen eller nederdelen var intakt.
Min mamma som nu är över 70 är född här på gården och kommer ihåg att här nere i det vita stenhuset där jag nu har verkstad och butik, så hade min mormor tvättstuga och värmde vatten vid eldstaden som då fanns under spiskåpan. Sedan efter dom åren som dom bodde här, har det varit olika boenden och olika utseenden vid den här eldplatsen, vilket visade sej vid renoveringen.
Mycket historia.......och känslan är speciell när man stannar upp och tänker på vad många människor har haft det här huset till genom alla de 150 år som huset nu har funnits.
.


Mmmm....historiska vingslag i detta inlägg.
Ha det gott tills nästa gång och kram på Er alla!
Leni

Inga kommentarer: