17 augusti, 2010

Detaljer...

Jag har en stor förkärlek för små avstickare, detaljer och då gärna inte helt symmetriskt och perfekt.

På nåt vis känns det mer levande så.

Just det där att sitta och skapa vid drejskivan och vara helt fri att känna in och se formen komma fram, visserligen blir det i det skeendet symmetriskt och runt men det är i nästa steg som det riktigt fria skapandet får komma fram.
Att se en form och känna efter "vad passar och känns rätt här", oftast helt taget ur luften just då, eller även ibland planerat redan vid drejskivan.

Som här, då glasyren får jobba för det "icke perfekta".






Varför måste ett hjärta vara runt och perfekt?
Nej, det är det ingen som säger är det rätta, men för mångas ögon så ser ett hjärta ut så.

Att få till en skev kant när man har planerat det är inte alltid så lätt, men här har det lyckats riktigt bra, ungefär som jag hade tänkt mej, bara allra längst ut på kanten.


"Om du älskar en människa, älskar du henne som hon är, för ingen är perfekt"
Charles Péguy
Ha en skön fortsatt vecka!
Leni

1 kommentar:

Kickan sa...

Hej gulliga du !jag tycker jättemycke om dina fina saker just för att dom inte alltid är (perfekta);)utan formas till något eget.. vackert... av dig...
Va roligt med lilla Alvin att ni äntligen blev med hund;)han är så fin va bra busig sist jag såg honom:)
Nu ska jag åka till Tanja en vända o hälsa på va kul att dom kan träffas o leka ibland..
Ha en härlig dag i regnet kram Kickan