16 april, 2012

Dags för slingbyte...

Ja, det har det varit ett tag nu, men nu har jag äntligen tagit mig i kragen och beställt ny slingsats till min "Hugo" som jag har döpt honom till ;-)

Jag har brännt en hel del med de första slingorna, och nu så tänkte jag att till att börja med försöka byta ut dom själv, vilket jag inte trodde var så lätt som det faktiskt visade sig att det var. Lite av en dans gick det som, och GLAD :-) var jag för det!

Här kan man se hur några slingor hänger och snart "tar en dejt" med varandra, vilket inte är så himla bra......



....och här är hjärtat som får hela bränningsprocessen att fungera som det ska.


...ser inte mycket ut för världen, men rejält tryck blir det i temperaturen och watträknaren snurrar på i full spinn ;-) när det är igång ända upp till 1260 grader...


...japp, och här var det fixat och färdigt......nya slingor blir som en ny ugn, i alla fall mer allert :-)


Utbrända slingor i ett ormbo....



Här är några kort på hjärtan som kommer att bli namnbroscher så småningom då dom har gått igenom ugnen första brännkurva.....




Ha en skön vecka, önskar jag er med varm kram!

Leni

Inga kommentarer: