11 november, 2008

Höstfärger i vintern!

Eller, är det vinter? När börjar den egentligen?
Det är ju något man kan undra över och bli tokig över (om man vill ha ett klart svar)... för det finns inget svar på den frågan.

Hur som helst så kom våran vinter ganska tidigt i år för att vara härhemma, med tanke på att den låg kvar bra många dagar.
Men några veckor innan den kom, så var jag ut i skogen och njöt en mulen, blöt och lite blåsig morgon.
Kameran var förståss med så jag tänkte visa lite bilder på något som vi många gånger kan se som "jaha, här ligger det fulla backen med löv, visst, det är ju höst med alla dess färger".
Men tittar man på vart och ett av dessa löv så lever dom sitt eget färgsprakande liv med dess bladnerver och "glasdroppar" som pryder deras yta.
Jag kan ju inte låta bli att visa Er det!
Ni har säker sett och förundrats över detsamma som jag, men det kan aldrig bli för mycket av naturens skönhet enligt mej.
Jag tror det är något vi alla behöver för att komma ner på "jorden" i dagens hektiska samhälle, något vi behöver för att må bra.

Hur det lilla... är STORT!

!














Varma Vinterhöstkramar till Er alla!

Leni

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Såå vackra höstlöv, man njuter av allt det fina som finns nära runt omkring, bra att kunna ta tillvara de upplevelserna. Mysig keramik du gjort med sött hjärta.

Tack för go`kommentar inne hos mej, kram. Birgitta

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Riktigt vackert! Du får till det så fint med kameran också. Det gäller väl att ha rätt seende. Jag försökte fånga vattendroppar på en gren i min hägg. Det gick inte alls lika bra...