03 november, 2008

Av hjärtans lust...

På alla mina föremål stämplar jag ett hjärta brevid min signatur.

Hjärtan i alla möjliga former står för så mycket gott i livet!

En ide´ jag har haft i huvudet ett tag, har varit att jobba med detaljer i muranoglas, här i vitt tillsammans med den vita blanka glasyren. Jag tog föremålen med mej nu i helgen då jag var delaktig i både Ludvika och Smedjebacken vid konst och hantverksdagar.

Som ni läste i förra inlägget så tillbringade jag personligen helgen vid KOL & Rosors där vi hade härligt mysigt i den nya utbyggnaden med massor av levande ljus och trevliga besökare.
Skålen jag hade med mej dit gick på en gång till en tevlig tjej som visste att hon skulle vara själv om att ha en sådan, i alla fall att ha den absolut första.


Jag vill tillägga att jag inte har sett någon liknande variant, och jag hoppas att jag inte har plagierat någon. Om det så skulle vara så skulle det vara toppen om du som vet det skulle vilja lägga en liten kommentar om det.










Hjärtliga kramar!


Leni






5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var vacker ide!

Smycken och Smulor sa...

Hejsan!
Det var kul att du gillar mina polkagrisar! Jag älskar keramiken och går på kurs 1 ggn i veckan. För några veckor sedan brände vi Raku, det var häftigt. Bilder kommer så småningom! Fina bilder på din blogg, både vacker keramik och annat. Gillar verkligen den vita skålen med hjärtat. Använder mycket hjärtan både i keramiken och smyckestillverkningen.

marianaskeramik sa...

hej vad roligt att du "hälsade på" i min blogg. alltid roligt att hitta till fler keramiker. jo de blev jätteglada för tallrikarna och undrade om de kanske skulle beställa likadana i svarta....eh!
de har även en till betällning inne redan med mer strikta tallrikar med bräm som jag har nog av att ta fram...men man ska inte klaga KERAMIK ÄR JU UNDERBART
vad roligt att blanda in glaspärlorna det var fint. jag har sett andra ha glaspärlor ihop med keramik men inte riktigt så här
ha en trevlig helg
marianaskeramik

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Leni!
Ser att du nu fått till en översättar-ruta =)

Himmel vilken vacker skål!!!
Va du är duktig!!!

Trevlig Helg!

Kraam Benita

Peter sa...

Ojojoj vilken vacker skål!!
Undrar om min drömskål någonsin går att finna. Det ska vare en stor gammaldags (enkel) "bakskål" i färgen som kallas "duck egg blue". Alltså vit äggskalsfärgad med en svag svag ljustblågrå ton...mmmmmm. Kansk blir du inspirerad =)
//maria