10 april, 2008





Känner mej nu lite trött på den vita snön som singlar ner, det är vackert så länge den ligger kvar, men jag tror nog att många av oss tycker att den är på tok försent ute för att vara välkommen.
Som tur var, så var jag ute och njöt lite av trädgårdsjobb i helgen, då kom jag på att jag kunde ta in en bukett av outslagna syrenkvistar från den lilla häcken vi har på tomten.

Ni vet dom där spröten som har skjutit upp från fjolårets häckklippning, och titta så fina dom blev när dom kom in i värmen och fick lite vatten.

Det är riktigt trevligt att skynda på våren lite på det viset när det är alldeles vitt ute på backen, så nu står dom där så fina och håller på att spricka ut.
Är det inte vår ute så får det bli vår inne i alla fall!
Ta in knoppiga grenar utav olika slag och bara njuuut!
Kramar :-) Leni


1 kommentar:

AnnaMia sa...

Vilken jättefin färg det blev på fatet!!

På tal om fågel holkar, så kände jag mej nog mer som en sån i Dala Järna! I går tyckte jag det känndes riktigt bra, peppar peppar. Kung Linjekonvalje har jag då ett elände med, men, jag får väl mima :)

Men det är härligt att vara med. Fast jag skulle som du, vilja titta och lyssna också!

Ses ikväll!

Kram