10 april, 2008


Nu har jag glaserat en ugn igen och haft min lilla "julafton" ännu en gång.
Och denna gång hoppade detta fat upp, i en nästan vit glasyr med skiftningar av en bronsnyans, den heter "skiffergrå", men för mej signalerar det grått kort och gott, och det tycker jag inte stämmer på denna nyans av glasyr.
Jag lade in denna bild tidigare idag och skrev lite om den, men tiden rann iväg och jag sparade det innan jag åkte iväg. Och nu innan jag hann göra en slutgiltig ändring så fick jag en kommentar, jättekul -Tack för den AnnaMia!
Hejsan Hoppsan på Er!
Leni

4 kommentarer:

Annas hjärtan sa...

Kikar tillbaka och säger hej! Välkommen tillbaka till min blogg! Kram från Anna

Kol och Rosors sa...

Underbar vacker färg på glasyren!

Ha det så gott & trevlig helg!
Kram L-Lott

Eva sa...

Gillar verkligen den rödasvarta ljuslyktan och skålen med snörning. De var urhäftiga!

Målargården sa...

Hej! Va kul att du hittade till min blogg. Har kollat runt på dina inlägg och tycker att du gör jättefin keramik. Allrahelst den vita....men blev helsåld på den svarta skålen med snörning. Kul.
Har provat kermik och drejning själv en gång. Lyckades göra en skål som har blivit flitigt använd men härom veckan åkte den tyvärr i golvet (av mig själv), tråkigt tycker jag. Alltid roligt att använda egna saker som man blivit nöjd med.Får väl gå en kurs igen då...och göra en ny. Hej Hopp. Kram /Eva-Mari i Målargården