18 augusti, 2008

Nu är jag tillbaka igen!


Det blev en längre bloggsemester än jag hade tänkt mej,
men nu är jag tillbaka igen vid tangetbordet.

Jag tänkte naturligtvis börja med att visa en hel del bilder från vår toppensemester i Schweiz som vi gjorde efter midsommar.
Om den kan jag säga två ord, HELT UNDERBART!




Flera av blommorna har vi även här uppe i Sverige, men te.x. smörblommorna var av en kortare variant än hemma här (i alla fall i Dalarna). dom här bilderna har jag tagit på över 2000 m. höjd.
Det kan jämföras med att vår sydligaste glaciär här i Sverige ligger på drygt 1700 m. höjd. Det är en viss skillnad på klimat.




Antik koskälla. Varenda ko vi såg hade en koskälla runt sin hals och "dånglade" med, väldigt traditionellt och funktionellt för ägaren men vilket liv i kossans öron hela dagarna.
På väg upp till Pilatus topp på en bergbana med 48% lutning vilken är den mesta lutningen på en sådan i hela världen, min man är inte ett stort fan av höjder och stup så han satt alltid så långt från fönster och kanter som det bara går.

Det var lite jobbigt för honom för det mesta, han har nämligen en fru som vill se allt och ta kort på allt som är mäktigt. Väl uppe på toppen kunde man flyga tandem i fallskärmsflyg, om man ville.

Det gick även att åka linbana upp genom molnen.

1 kommentar:

Pernilla, Lyst - Slow Living Fashion sa...

Hej Leni!
Vilka fina bilder och vilka miljöer! Du är verkligen duktig på att komponera vackra bilder. Jag tycker att du ska fundera mer på en fotoutställning. :)