16 oktober, 2008

Blå fikastunder..........

Tiden har inte räckt till som jag har velat några veckor nu och det känns som att det var lite för länge sedan som jag hade ett nytt inlägg, så här kommer lite av min keramik.
Här i glasyren kungsblå med skiftningar.

Variationerna kan vara oändliga, även i glasyrarbetet.
Man kan välja att lägga på mycket eller lite, över hela eller lite här och lite där, på kanter och i botten.
Här på fatet har jag jobbat med underglasyrfärg för att få in ett mönster...... något som händer på fatet.



Här är muggarna som jag gör i storlekar för både espressokaffe, kaffe och te.
Dom har blivit riktigt omtyckta, och brukar sälja slut så fort som jag fyller på i hyllorna med dom. Jättekul!


Men nu är det dags att skrutta ner för trapptegen ute på gården, ner till min lilla oas och sätta gång efter lunchuppehållet igen.

Ha det tills nästa gång!

Kramar från Leni

1 kommentar:

Trollmor sa...

Vilka vackra muggar! För tankarna till både himmel och hav.
Ha en fin vecka.
Kram Trollmor