21 maj, 2008

Blå himmel och Gul sol







Jag förknippar...Gullvivan...med min mormor som hade den som favoritblomma då den alltid kom på försommaren och lyste upp i rabatter och gräsmattor.

Och så har vi den fina pärlhyacinten med sina himmelsblå små pärlor.
Det är ganska härligt när man tänker på vad blommorna talar om för oss om dom olika tiderna på året...vår, sommar och höst.
Sol ute, sol i sinne!
Nu efter lunchen ska jag hoppa i mina skor och tassa ner till min oas och fortsätta jobbet, jag håller på att glasera en ny ugn och ser fram mot vilka överraskningar den bjuder på när jag öppnar den om ett par dygn.
Kram på Er! Leni :-)



5 kommentarer:

Birgitta sa...

Hejsan, vad kul att du hittade till mej, så jag kom hit. Är nyfiken på din keramik. En utflykt i sommar kan det bli. Jag är på jakt efter kaffemuggar, vita, grå eller gräddvita, kanske de finns hos dej. Mysigt med dina blomsterbilder, härligt,snart är det sommar. Ha det bra, kram Birgitta.

A home far away sa...

Hej, va kul att du tittade in till mig!
Jo det är lite annorlunda att bo i Singapore mot i Sverige men på många sätt mycket bättre, det är renare och tryggare här. Men nu längtar jag till min semester i Sverige, jag åker dit med barnen om 2 veckor, det ska bli så skönt att andas "kallluft,hihi.
Jag har funderat på att införa en drejkurs hos oss till hösten, jag tror att det skulle locka många deltagare.Du har gjort så många fina saker!

Kram
Gunilla

Annika i Gamla Stan sa...

Hej Leni, vad roligt att du hittade hem till mej! Det verkar som om du liksom jag, hälsar på inne på vackra bloggar och hämtar inspiration och knyter nya kontakter. Vilken underbar verkstad du har, spisen är ju fantastisk.

I smedjebacken tog jag körkort för så där en 100 år sen, minns att stan var full av Y-korsninger.. ;-).. men antar att det finns massa annat att se..!

Annika

Trollmor sa...

Vad glad jag blir att du lämnade ett tassavtryck hos mig så jag fann vägen hit.
Vilken mysig sida du har, underbara bilder och vackra konstverk!
Ser att du är en vän av vad naturen har att ge liksom jag själv :-)
Kram

Poppins sa...

Tack för dina snälla ord inne hos mig. Kul att hitta - det låter spännande att du börjar ett nytt liv som keramiker. Vi drömmer nog alla om att börja om våra liv, då och då, men de flesta är nog lite för fega för att verkligen testa.