20 maj, 2008

Hjärta och Liljor

Nu var det många dagar sedan som jag gjorde något inlägg och vad det beror på är: Vi har inte haft någon internetuppkoppling.

Men nu äntligen så har vi en och inte vilken som helst...utan till och med BREDBAND... jodå, ni såg rätt...vi har äntligen kommit oss upp från stenåldern och skaffat bredband, och min man jublar, han har nämligen inte kunnat hålla sej så pass lugn vid vår dator med uppringt internet när han har fått vänta på sidorna han har velat besöka, så han har helt enkelt inte suttit där och det kan ju vara bra, jag har ju haft datorn för mej själv då.
Vår son ska vi inte prata om... han har längtat efter att kunna gå in på YouTube.


Så idag när dom kommer hem så kan jag leverera en MYCKET god nyhet till dom.


Jag ska berätta lite vad jag har haft för mej under tiden vi inte har haft någon uppkoppling.


I flera veckor har jag haft, via NBV:s kurs/cirkelverksamhet, en keramikkurs med några tjejer från både Ludvika och Stimmerbo. Det har varit himla kul att umgås och jobba tillsammans med mitt favoritmaterial: LERA. Skratten har ekat högt i tak många gånger men det har också varit helt tyst då alla har gått in helt i fokuseringen av sitt nya konstverk. Det är härligt att kunna förmedla känslan av vad det betyder att få forma fram något helt själv utav lera, allt efter ens inre ideér.

Jag har redan fått förfrågningar inför hösten om nya kurstillfällen, jättekul!

Är det någon utav er som känner er intresserade, kontakta mej i så fall så tar jag namn och telnr. och hör sedan av mej när det är dags.

Sista kvällen vi hade kurs kom tjejerna med dom här liljorna. TACK TJEJER, dom var helt underbara i både färg och doft!


Stenen här under ligger i på Wadköpings gator i Örebro. Vilken härlig atmosfär att gå runt i!

Att jag just tittade ner där hjärtat låg var en ren tillfällighet. Glad blev jag och nu får fler se det, toppen!

Vad jag gjorde i Wadköping var i själva verket ett studiebesök, jag ska tillsammans med en förening med företangande hantverkare i och omkring Ludvika göra en sk. utställning i ett av husen i v. 31, i augusti alltså. Tjejerna som är med i föreningen jobbar med lite olika material och formgivning, brodyr,textil, trä, lera, textiltryck, vävning, sömnad m.m. Föreningen heter Konst & Hantverk och har en egen hemsida där du kan kika in. Adressen har jag lagt in i sidomenyn.
















Må så gott, till nästa gång!

Kram från Leni :-)



Inga kommentarer: