27 maj, 2008

" Jag hoppas att Du ska upptäcka vad du verkligen vill göra.
Och att du ska få modet och turen att kunna förverliga Dina drömmar!" En liten detalj som hänger utanför ingången på väggen.

Och så här ser det ut om jag står på min trapp till huset där jag och min familj bor, och tittar ut över gården framför mej. Som jag tidigare har berättat så bor vi på en gammal skolgård och dom två röda husen ni ser är numera bygdegård för Torrbo och Stimmerbo by. Skolverksamheten lades ner på 50-talet då alla barn fick börja åka till Jobsbo som ligger närmare Smedjebacken och var en större och nybyggd skola.

Det vita stenhuset byggdes 1860 och var den enda skolbyggnaden till år 1920 då de röda husen byggdes, vid det skedet blev det enbart träslöjdsal i det vita slaggstenshuset, som det egentligen är, och som numera tillhör vår fastighet och som vi för 3 år sedan började renovera och inreda en del utav, till keramikverkstad och butik, min oas!





Här kom det lite historik om vår gård.
Ha det gott och kram på Er alla!
Hälsningar från Leni :-)

1 kommentar:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Vilken trevlig oas du har!!
Som ett paradis mitt i hjärtat av bergslagen, de är verkligen vackert!

Vårat fritidshus,oas ligger i en by som heter Yttre Heden, mellan Säter & Hedemora.

Tack för dina tips i tapetfrågan!!!
Så kul att höra vad andra tycker & tänker =)

Ha det bra!
Kram B