03 maj, 2008

Regndroppar...


...kan vara så härligt VACKRA !

Och både vi och naturen behöver dom för att överleva. Det är synd att vi människor (i stort) lever som vi gör, för så småningom har vi förstört det vi behöver ha kvar.

Såg ni ... nu blev jag riktigt nördig också, men jag tror att vi behöver öppna våra ögon mer och våga se. Det kan vara nog så jobbigt att se vad vi behöver ändra på, för vi har många behov, eller rättare sagt, jag tror vi har skaffat oss många behov som är väldigt svåra att göra oss av med.

Jag som många av oss andra har väldigt lätt att stoppa huvudet i sanden till en viss del för att inte se, känner mej "liten" i allt vad som behöver göras.

Men jag tror också att vi (i alla fall i många länder) har fått upp ögonen för att vi behöver ta tag i miljön här och nu, och det känns positivt i det hela. Tyvärr så är det ofta pengar som styr det mesta, vilka är väldigt starka som en ursäkt.

Nu tycker ni säkert att det kom fram en ny sida hos mej, som inte har synts till tidigare och så kan det nog vara.

Men jag är fortfarande den inbitne LIVSNJUTAREN och tycker det är helt underbart med allt vackert omkring oss, både i naturen och av det materiella.

Allt som får ÖGAToch sinnena att må utomordentligt gott!

Kramar från Leni

1 kommentar:

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Guud vilka fina bilder! De ser friskt och stärkande ut. Så fint med regndroppar samt morgondagg, det är ljuvliga konstverk som naturen kan skapa på egen hand.

Kram B