27 november, 2009

Julmarknad i helgen...

Då var det dags att dra ut i julens virvlar igen.
Imorgon lördag så kommer jag att delta i Larsbo julmarknad kl. 11 - 16.
Larsbo är en by som ligger bland skogar och sjöar mellan Smedjebacken och Söderbärke, där hantverkare från bygden runtomkring visar och säljer sina alster, jag har varit med där från första året jag var verksam och det känns lite som en tradition.
Varmt Välkommen!




Sedan på söndagens julskyltning så finns jag med på
Kreativ Julmarknad i Gamla Meken, Smedjebacken där vi är tio olika hantverkare med spridda tekniker där du har möjlighet att prova på vissa hantverk samt att se oss alla jobba med våra material på plats under eftermiddagen.



Gamla Meken är en annorlunda, stor och mäktig lokal som tidigare har tillhört den gamla verkstadsindustrin i Smedjebacken men som nu är ett kulturellt centrum med olika utställningar, sång, musik och worksshop m.m.
Smedjan intill kommer också att vara igång med smidande smeder.

Och mitt emot finns Kyrkogatan 9, en samlingsplats med bl.a. mat och fika för den som vill. Där kan man köpa helt nybakat surdegsbröd från ugnen, titta in hos den nyöppnade garnbutiken, och med jämna mellanrum så bjuder Goatbridge Productions, http://www.goatbridge.se/ in till kvällar med kända artister som Sigge Hill, Niklas Frisk m.fl.
Om du är intresserad av vad som varit och vad som är på gång, nere runt kyrkogatan,
gå in på http://www.gamlameken.se/, http://www.treard.se/, (smedjan), eller googla på Kyrkogatan 9 Smedjebacken.


Kanske vi ses i helgen?!

Ha det gott och trevlig helg på Er!
Leni




1 kommentar:

marianaskeramik sa...

vad spännande
hoppas att dina marknader går bra
jag ahr själv stått på några och det är ju då man önskat att man valt ett "lättare" skrå (alltså rent fysiskt lättare=mindre vikt)
hihihi
nu börjar sonen bli ok igen...äntligen
ha de
marianaskeramik