23 november, 2009

VÄVGLÄDJE

Nu tänkte jag visa några bilder från en härlig tjejs nya butik och vävstuga i Sunnansjö.
Hon hade invigning i lördags och jag hade den ynnesten att få titta in på en kopp kaffe och härliga mackor redan i fredags.
Hon heter Lena Jacobsson och driver företaget och atelje´n Vävglädje, titta gärna in på www.vavgladje.se och ta en kik.
Inspiration är det inte någon brist på hos henne heller......alltid lika kul att träffas Lena, och Lycka Till
i din nya butik och atelje´!






Här tar hon också mot grupper för vävning i hennes nya lokal.
Jag själv har faktiskt inte kommit i kontakt med vävning förrän jag träffade Lena, men längre än så har det inte kommit ännu.
Men så småningom så kommer jag att prova på att sitta och få ihop något vid en av vävstolarna hade jag tänkt och Lena kommer nog till min verkstad och sätter sej vid drejskivan framöver också, det är åtminstone så vi har tänkt oss men det vet man ju vid det här laget att allt inte blir riktigt vad man tänkt sej ibland, men visionen om det har vi och det kan räcka ganska långt oftast.


När jag sedan kom hem var det full rulle för att hinna med innan min älskade grabb kom hem från skolan........för då var det dags för 11-års-firande i dagarna två, med pannkakstårta, vanlig tårta, bullar, mat, gratulanter, godis och viktigast utav allt.......PRESENTER!


Nu är det ny vecka igen med nya tag!

Ha det gott!

Puss och Kram på ER!

Leni

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! :-)

Jag vill välkomna dig till min nyskapande foto/inredningsblogg DESIGN by B. Hoppas du kikar förbi & glöm inte börja prenumerera. För snart kommer nya fräscha julfoton.

Kram Benita